cel pretekli teden sem bila zaradi natečaja planica dobesedno zabubljena za računalnikom. zunanji svet ni obstajal, bila je le brezvremenska, nesocialna, hermetčno zaprta komora naše pisarne. do živega mi je poleg neizmerne utrujenosti prišla le ena stvar. in sicer tako imenovani Dan brez avtomobila. in sedaj, ko sem se naspala, si ne morem kaj, da ne bi o dotični akciji spisala besedo ali dve.
kot človek, ki je v recesiji uspel ohraniti službo, resnično ne razumem takšnih in podobnih samooklicanih civilne iniciativ. vse, kar si ljudje želijo, je le pravočasno priti do delovnega mesta. prebivalci ljubljane (predvsem pa okolice) pri obstoječem, bedasto urejenem, javnem prometu in nezadržni gradnji parkirnih hiš preprosti nimajo alternativnih rešitev. me prav zanima koliko gospodičen, ki so se prijazno nasmihale ob deljenju brošuric tipa ‘kolo je zakon’ živi na vrhniki, ali celo v logatcu in koliko med njimi se jih je ob 6h zjutraj sredi zime pripravljenih usesti na kolo in pribiciklirati do svoje fensi službice v javni upravi v centu mesta. če pa vsemu temu človek doda še nepopisno gužvo na vseh mestnih vpadnicah, mislim, da je obratni učinek akcije zagotovljen.
zato mislim, da bomo navadni smrtnik, dokler sonca, energije (in denarja?) polna horda razsvetljevalcev ljudske pameti ne bo pozvonila na zvonec županove ali podžupanove pisarne in tam začela lobirati za izgradnjo tramvaja, P+R ter podobnih rešitev, obsojeni na nepopisno gužvo sredi tržaške, dunajske in še kje. ni večje hipokrizije od obsodbe ljudi na kolateralno škodo lastnih nepremišljenih akcij brez resnih rešitev, med katere (na podlagi nekaj malega izobrazbe o urbanizmu in mestnih prostorih) sama osebno niti slučajno ne prištevam 75% popusta na vozovnico ‘veleurejenega’ mestnega prometa. vse skupaj izpade kot neslana šala v smislu ‘kaj bi bilo, če bi bilo’. zlati časi socializma, kjer je delovno ljudstvo s stisnjenimi pestmi zahtevalo svoje pravice pa so v kapitalizmu minili. ljudje nimajo več časa stiskati pesti, stojijo namreč v gužvi na tivolski v upanju, da bodo obdržali svojo zaposlitev.
13 komentarjev
Comments feed for this article
2009/09/28 at 16:14
° p e p e r m i n t °
in pika! (no, klicaj, ampak zelo pametno si tole povedala.)
bi pa morda lahko dali kakšen bus več v oddaljene vasice, kjer šolarji še vedno hodijo domov peš eno uro. skozi šumo. čeprav, če pomislim – raje sem hodila 3x na teden peš v klanec po lepi in čisti naravi eno uro, kot pa da eno uro stojim v avtu na tivolski, celovški ali slovenski, bognedaj šmartinski, skratka, kjerkoli po ljubljani. čeprav bi mi takrat prav prišlo malo več prometa, da bi se me kakšen usmilil in me pobral. (:
2009/09/28 at 21:54
kameleonka
Saj nima zveze z napisanim, ampak danes sem imela toliko opravkov, da sem za trenutek pomislila, da bi bil za mojo dušico bolj kot tisti “dan brez avtomobila”blagodejen “dan brez opravka”. Morda bi bila potem posledično tudi gužva na cestah manjša! :)
2009/09/28 at 22:32
eva sardina
uf, takih dni si tudi jaz želim! avto gor al pa dol :)
2009/09/29 at 08:43
vesna
edini dan, ko sem zamudila v službo letos, je bil ravno dan brez avtomobila;(( potem sem mogla poslušat, kako je bilo to za predvidet in bla, bla..vse kar je na kolesih z motorjem se je nagnetlo v en velik živčni kaos mimo filo faksa…
2009/09/29 at 09:24
M
Ah ja … je apatično pristavila Gorenjka na dnevni tlaki v centru Ljubljane …
Tega dneva se bojim vsako leto sproti, ker ne pomeni nič drugega kot totalen kaos. Zmerjam (tista varianta brundanja v brado) že ne več, ker ni nič bolje, če vstanem na “pravo” nogo, pa zagrizenim ekologom na tak dan ponavadi z žarom v očeh (v barvah žara – barbecue, roštilj, torej evil) odgovarjam na vprašanja “a ti pa kar z avtom” … ja, odgovor je ponavadi v stilu, da dokler imajo ekologije le polna usta in v tej smeri ničesar ne storijo, tud jaz ne morem pomagat k zmanjšanju toplogrednih plinov v ozračju … naj mi zrihtajo vlak, ki bo vozil bolj pogosto kot na dve uri, pa primerne mestne povezave od vlaka na VSE strani Ljubljane, pa bom prva med rednimi uporabniki javnega prevoza … dokler je pa Ljubljana samo malo večja vas z malo večjimi cestami, večjim prometnim kaosom in obupnimi povezavami med seboj skreganih ponudnikov javnega prevoza, … nop, ne znese, sori. Moram mislit tud nase.
2009/09/29 at 09:31
FlegmaStegno
dokler bodo ljudje tako mahnjeni na svoje avtomobile, da morajo z njim tudi v 100m oddaljeno štacuno, ti noben urbanizem ne bo pomagal.
mesto ima svoj volumen, ki je pač omejen. na žalost enako velja za človeške buče.
meni je nizozemski sistem naravnost idealen, da se razumemo. ampak brez klika v glavah ga je nemogoče uvesti.
2009/09/29 at 09:39
eva sardina
mislim, da je noro utopično pričakovati, da se bodo ljudje kar naenkrat na podlagi naivnih akcij spremenili. če pa mesto svojim uporabnikom ponudi možnost izbire in paleto alternativ, jim bo pa kaj hitro kapnilo. torej je na potezi mestna oblast! jan gehl na primer (priporočam v branje) ni rešil prometa prenekaterega danskega mesta z zniževanjem cen avtobusnih vozovnic.
2009/09/29 at 09:50
Bojc
To je to. Takile kaotični “dnevi brez avtomobila” koristijo samo temu, da vidijo, ali smo ljudje ovce in požremo vsako neumnost. Drugače pa se LJ mestna oblast dobro zaveda, da je ob taki neurejenosti utopično razmišljati o več kot le enem dnevu brez avtomobila. Neurejenost je bila namreč argument redarjem, ki so hoteli podvojiti kazni za nepravilno parkiranje in ostale, s tem povezane “storitve”. Dokler pa boš za pot s trolo iz Kodeljevega do Bežigrada ali z Broda do Črnuč šel čez celo mesto in za to zagonil vsaj debelo uro, pa … :D
2009/09/29 at 10:00
FlegmaStegno
seveda so civilne iniciative farsa.
podobno je z “Buy Nothing Day” (itak prireditelji sploh ne razumejo, da če nič ne kupiš, popolnoma nič ne zmanjšaš potrošništva. finta je čisto drugje), Fair Trade Shopi, Samaritan revijami in podobnimi “akcijami”, ki smrdijo po zenu in licemerju.
zato nimajo nobenega učinka v naših glavah. pač “gremo se pokazat, kako smo osveščeni, potem pa v čajnico”. na 4 čaje za 20 ojrov.
ampak nekje je treba začeti. četudi na napačnem koncu.
2009/09/29 at 10:07
eva sardina
se strinjam, vendar problem nastane takrat, ko reševanje na napačnem koncu povzroči še več škode …
2009/09/29 at 11:54
moi
JAP – vsa una stoječa masa je v bistvu spustila v zrak veliko več “sranja” kot ga ob “navadnih” dneh! In da – sama imam z Vrhnike do službe (BTC) z avtom 25/30 min, alternativa je BUS, ki mi vzame VSAJ 1.5h … ne hvala.
2009/09/30 at 18:00
teta poli
samo opombica za Evropski teden mobilnosti bi težko rekli, da je samooklicana civilna iniciativa…
http://www.tedenmobilnosti.si/2009/main.php?content=teden_mobilnosti&subcontent=dobra_volja_v_akciji
http://www.mop.gov.si/si/splosno/cns/novica/browse/6/article/2022/7095/d7a85b6f7c/?tx_ttnews%5Bmonth%5D=11&tx_ttnews%5Byear%5D=2007
2009/09/30 at 18:48
eva sardina
še toliko huje, ker to pomtem pomeni, da uradna evropska združenja na naših cestah povzročajo prometne infarkte … ;)